Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?
Przedstawiciel współpracującej z nami firmy zagranicznej nie może wysyłać maili na nasze konta firmowe. Podczas próby wysyłki otrzymuje komunikat, że jego adres jest na liście spamhaus.com. Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?
Odpowiedź
Aby doraźnie rozwiązać problem - Państwa współpracownik powinien wypełnić formularz z prośbą o wykluczenie jego publicznego adresu IP z list RBL, prowadzonych przez:
zen.spamhaus.org
lub bl.spamcop.net
Publiczny adres IP serwera pocztowego lub sieci lokalnej, wykorzystywany przez Państwa współpracownika do wysyłki maila - najprawdopodobniej znalazł się na jednej z powyższych list, ponieważ ktoś inny udowodnił, że otrzymywał z tego adresu SPAM.
W/w adres IP można odczytać z logów naszego serwera z poziomu panelu administracyjnego cPanel
cPanel / E-MAIL / Śledzenie dostarczania
,
bądź też ustalić z poziomu stacji roboczej - np. z linii poleceń CMD systemu Windows - przy wykorzystaniu polecenia: nslookup mail.xyz.com.
W przypadku problemów z listą spamhaus.org należy zajrzeć na stronę: http://www.spamhaus.org/lookup.lasso
Szczegółowe informacje nt. działania naszego systemu antyspamowego RBL możesz znaleźć tutaj.