Jak zdiagnozować problemy z działaniem poczty?

Odpowiedź

Aby dokładnie zdiagnozować problem 'niedziałania poczty' - prosimy o prześledzenie poniższych punktów:

  1. Sprawdź, czy masz połączenie z siecią internet - Tnajlepiej zobacz, czy ładują się strony internetowe.
    Upewnij się, że strony oglądasz on-line, a nie czytasz je z pamięci cache przeglądarki:)
    Jeśli strony nie ładują się - to przyczyną problemów z pocztą może okazać się brak łączności z internetem.
    Sprawdź, czy działają poprawnie urządzenia związane z realizacją dostępu do sieci internet: modem, router, switch, okablowanie /czy się nie zawiesiły, czy mają zasilanie, czy wykazują aktywność diody kontrolne modemu/.
    Jeśli strony się ładują - możesz przejść do następnego punktu.
  2. Sprawdź, czy możesz wysyłać i odbierać swoją pocztę przy wykorzystaniu WebMail - czyli klienta poczty dostępnego przez stronę www. W tym celu:
    • przeprowadź logowanie do panelu poczty Webmail - podając swój adres e-mail oraz hasło do skrzynki pocztowej; jeśli nie pamiętasz hasła - zwróć się do osoby kontaktującej się z naszą firmą
    • wybierz jeden z klientów poczty: Neomail, Horde lub Webalizer (zalecane)
    • wyślij wiadomość pocztową do siebie samego, a po upływie kilku sekund sprawdź, czy wiadomość przyszła do Ciebie (test pokazuje, czy wiadomości dochodzą w obrębie serwera one.hards.pl)
    • jeśli masz taką możliwość - wyślij testowego maila do znajomego, którego konto obsługiwane jest przez inny serwer pocztowy (np. poczta.onet.pl) i poproś go potwierdzenie otrzymania Twojej wiadomości.

      Jeśli wysyłanie i odbiór wiadomości w w/w sposób powiodą się - oznacza to, że Twoje konto pocztowe działa dobrze, ale występują problemy z Twoim loklanym klientem poczty /czyli programem Outlook, Tunderbird, The Bat!, itd/ - możesz wtedy przejść do kolejnych punktów...

  3. Sprawdź, czy Twój lokalny klient poczy (Outlook, Thunderbird) może wysyłać i odbierać wiadomości.
    • jeżeli możesz odbierać pocztę, ale nie możesz niczego wysłać - to najczęściej problemem jest niewłaściwa konfiguracja programu pocztowego: brak zaznaczonej opcji "serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelnienia";
      problem ten został opisany szerzej tutaj.
    • jeżeli nie możesz ani odbierać ani wysyłać poczty - sprawdź konfigurację Twojego lokalnego klienta poczty - to najczęściej problemem jest niewłaściwa konfiguracja programu pocztowego: zła nazwa użytkownika, błędne hasło, błędne nazwy serwerów POP3/SMTP - czy też brak zazaczonej opcji "serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelnienia";
      problem ten został opisany szerzej tutaj.
    • jeżeli podczas próby wysyłania lub odbioru poczty pojawia się komunikat o niemożliwości zlokalizowania serwera pocztowego /np.  mail.hards.pl/ - sprawdź pod adresem whois.pl, czy nie wygasła domena...
    • jeżeli nie powiedzie się wysyłka wiadomości do niektórych odbiorców - zanotuj datę i godzinę wysyłki, adres odbiorcy oraz opcjonalnie otrzymany przez Ciebie komunikat klienta poczty i przekaż te dane do analizy administratorowi Twojego serwera z dostępem do cPanel, aby sprawdził to w logu pocztowym:
      cPanel / E-MAIL / Śledzenie dostarczania
    • jeżeli otrzymałeś sygnał od innej osoby, że wysłała do Ciebie maila, a Ty nie otrzymałeś go - zapytaj nadawcę o datę i godzinę wysyłki, i wraz z jego adresem email prześlij te dane do analizy administratorowi Twojego serwera pocztowego z dostępem do cPanel, aby sprawdził to w logu pocztowym:
      cPanel / E-MAIL / Śledzenie dostarczania

FAQ 

  Jak skonfigurować Outlook?   Jak skonfigurować The Bat! ?   Jak skonfigurować smartfona?   Jak wysłać lub odebrać maila z przeglądarki?   Nie mogę sprawdzić poczty w przeglądarce   Jak przekierować pocztę na maila kolegi?   Co oznacza "Mail delivery failed (...)"?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC90?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC0E?   Jak mogę odzyskać hasło do konta email?   Czy moje konto email mogło nie mieć hasła?   Jakie są limity dla załączników?   Jakie jest ograniczenie liczby adresatów maila?   Jakie jest ograniczenie liczby wysyłanych maili?   Jak zablokować SPAM i niechciane maile?   Jakie zabezpieczenia chronią moją pocztę przed spamem i wirusami?   Dlaczego dostaję pustego maila zwrotnego?   Dlaczego dostaję maile z dopiskiem {Spam?} w temacie?   Dlaczego dostałem kilkadziesiąt maili - komunikatów o nieodebranej poczcie?   Wygasła mi domena. Jak odebrać pilną pocztę?   Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?   Czy jest możliwe, abym otrzymywał kopie odbieranych i wysyłanych maili?   Dlaczego nie mogę wysłać maila?   Jak zdiagnozować problemy z działaniem poczty?   Jak odczytywać informacje zapisane w logu serwera pocztowego?   Jak pozbyć się podwójnych maili w Outlooku?   Jaką powinien mieć postać adres email akceptowany przez serwer pocztowy?   Jak długo są przechowywane na serwerze pocztowym wiadomości wysłane?   Dlaczego odebrane maile są zdublowane?   Dlaczego niektóre wiadomości są odznaczone jako już otwierane?   Jak otworzyć załącznik winmail.dat ?   Dlaczego program pocztowy wielokrotnie pyta o hasło?   Jak odbierać i/lub wysyłać emaile przez gmail?

Przekazanie obslugi hostingu przez HARDS.PL do Smarthost.pl

Uprzejmie zawiadamiamy, iż z dniem 15.07.2022 firma HARDS.PL zaprzestaje świadczyć usługi hostingowe oraz usługi wznawiania domen internetowych. Dla zapewnienia ciągłości usług - obowiązki obsługi technicznej, billingu i wsparcia technicznego przejmuje ciesząca się uznaniem i rekomendowana przez nas firma hostingowa Smarthost Sp. z o.o.Więcej

Whois

Przeglądarka danych domen. Bez CAPTCHA.
Uzyskaj informacje dot. właściciela domeny, danych teleadresowych, rejestranta domeny.Więcej

Aplikacje

Projektujemy i implementujemy webowe aplikacje, wykorzystujące przeglądarkę internetową jako środowisko pracy swoich interfejsów.Więcej

Udostępnij