Dlaczego nie mogę wysłać maila?


Odpowiedź

1 Błąd w adresie odbiorcy maila

Jest to często spotykany, często nie łatwy do zdiagnozowania problem:

  • występuje błąd w adresie odbiorcy maila
  • zwykle konta nadawcy i odbiorcy obsługiwane są przez ten sam serwer pocztowy one.hards.pl -  czyli wysyłka w ramach serwera lokalnego
  • nadawca maila używa oprogramowania antywirusowego, które skanuje pocztę wychodzącą

Podczas wysyłania maila w  wyżej opisanych okolicznościach - wiadomość pocztowa z klienta poczty (np. Outlook) przerzucana jest do programu antywirusowego, który po jej przeskanowaniu przekazuje ją do serwera pocztowego.
Już podczas nawiązania komunikacji z serwerem pocztowym mail odrzucany jest z komunikatem błędu 'No such user'.

Komunikat błędu często nie jest rozpoznawalny przez program antywirusowy i w konsekwencji osoba wysyłająca maila otrzymuje od swojego klienta poczty mętny komunikat o tym, że nie udało się dostarczyć wiadomości, np. 'Message to verify they are valid'.

W opisanym przypadku zwykle w folderze wiadomości do wysłania zalega większa liczba maili, które są blokowane przez pierwszego z nich, zawierającego błędny adres...


2 Błędna konfiguracja klienta poczty

Sprawdź czy masz dobrze skonfigurowanego lokalnego klienta poczty - artykuł w naszym dziale FAQ:
Jak skonfigurować Outlook?


3 Bug oprogramowania MS Outlook

Zdarza  się także, że mimo poprawnej konfiguracji Outlook`a - w dalszym ciągu można odbierać pocztę, ale nic nie można wysłać.

Często towarzyszące zdarzeniu komunikaty sugerują, że serwer pocztowy wymaga protokołu SSL (zabezpieczenia protokołu Secure Sockets Layer) oraz bezpiecznego uwierzytelniania hasła.

Ten problem został rozwiązany przez firmę Microsoft w dodatkiu Service Pack 3 dla pakietu Office XP, który trzeba zainstalować... Więcej informacji znajdziesz na stronie:

http://support.microsoft.com/kb/827349/pl

 Uwaga

4 Brak miejsca na dysku komputera

Zdarza się, że nie można wysłać maila z załącznikim, ponieważ brakuje miejsca na dysku komputera. Program pocztowy podczas wysyłki próbuje przeskanować załącznik, ale z powodu braku przestrzeni dyskowej - program antywirusowy zgłasza błąd i wiadomość nie jest wtedy wysyłana.


5 Blokada odbioru maili na serwerze adresata (odbiorcy)

Zdarza się, że maile wysyłane przez nas są odbijane przez serwer adresata (odbioracy) - i w komuniakcie zwrotnym uzyskujemy informację, że serwer odbiorcy nie mógł odebrać naszej wiadomości, gdyż - alternatywnie:

  • nasz adres (adres nadawcy) - nie znajduje się na liście dozwolonych nadawców (white list), lub co gorsza - znajduje się na czarnej liście adresów niedozwolonych (black list).
  • domena naszego adresu (nadawca) - nie znajduje się na liście dozwolonych domen nadawców (white list), lub co gorsza - znajduje się na czarnej liście domen (black list).
  • adres ip naszego serwera pocztowego (one.hards.pl) - nie znajduje się na liście dozwolonych serwerów pocztowych, lub co gorsza - że znajduje się na czarnej liście rozsyłaczy spamu (listy RBL, np. sprawdź: spamhaus.org, spamcop.net, itd).

Komunikat taki świadczy o tym, ze na serwerze odbiorcy działa system antyspamowy, i że nas sobie upodobał jako potencjalne źródło rozsyłania spamu.

Aby rozwiązać problem - należy doprowadzić do tego, żeby dopisać się do 'white list ' lub też wypisać się z 'black list'.

Zwykle informacje o procedurze znajdują się na stronie internetowej prowadzącego listę, o czym w większości przypadków również informuje komunikat zwrotny serwera.


Podsumowanie

W każdej z powyższych sytuacji - warto przeprowadzić próbę wysyłania wiadomości przez klienta Webmail: Webmail
Udane logowanie będzie znaczyło, że masz dobry adres email i odpowiadające mu hasło.

Tags #NieMogęWysłaćMaila

FAQ 

  Jak skonfigurować Outlook?   Jak skonfigurować The Bat! ?   Jak skonfigurować smartfona?   Jak wysłać lub odebrać maila z przeglądarki?   Nie mogę sprawdzić poczty w przeglądarce   Jak przekierować pocztę na maila kolegi?   Co oznacza "Mail delivery failed (...)"?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC90?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC0E?   Jak mogę odzyskać hasło do konta email?   Czy moje konto email mogło nie mieć hasła?   Jakie są limity dla załączników?   Jakie jest ograniczenie liczby adresatów maila?   Jakie jest ograniczenie liczby wysyłanych maili?   Jak zablokować SPAM i niechciane maile?   Jakie zabezpieczenia chronią moją pocztę przed spamem i wirusami?   Dlaczego dostaję pustego maila zwrotnego?   Dlaczego dostaję maile z dopiskiem {Spam?} w temacie?   Dlaczego dostałem kilkadziesiąt maili - komunikatów o nieodebranej poczcie?   Wygasła mi domena. Jak odebrać pilną pocztę?   Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?   Czy jest możliwe, abym otrzymywał kopie odbieranych i wysyłanych maili?   Dlaczego nie mogę wysłać maila?   Jak zdiagnozować problemy z działaniem poczty?   Jak odczytywać informacje zapisane w logu serwera pocztowego?   Jak pozbyć się podwójnych maili w Outlooku?   Jaką powinien mieć postać adres email akceptowany przez serwer pocztowy?   Jak długo są przechowywane na serwerze pocztowym wiadomości wysłane?   Dlaczego odebrane maile są zdublowane?   Dlaczego niektóre wiadomości są odznaczone jako już otwierane?   Jak otworzyć załącznik winmail.dat ?   Dlaczego program pocztowy wielokrotnie pyta o hasło?   Jak odbierać i/lub wysyłać emaile przez gmail?

Przekazanie obslugi hostingu przez HARDS.PL do Smarthost.pl

Uprzejmie zawiadamiamy, iż z dniem 15.07.2022 firma HARDS.PL zaprzestaje świadczyć usługi hostingowe oraz usługi wznawiania domen internetowych. Dla zapewnienia ciągłości usług - obowiązki obsługi technicznej, billingu i wsparcia technicznego przejmuje ciesząca się uznaniem i rekomendowana przez nas firma hostingowa Smarthost Sp. z o.o.Więcej

Whois

Przeglądarka danych domen. Bez CAPTCHA.
Uzyskaj informacje dot. właściciela domeny, danych teleadresowych, rejestranta domeny.Więcej

Aplikacje

Projektujemy i implementujemy webowe aplikacje, wykorzystujące przeglądarkę internetową jako środowisko pracy swoich interfejsów.Więcej

Udostępnij