Jak zablokować SPAM i niechciane maile?


Odpowiedź:

Problem może być rozwiązywany na kilku poziomach, w zależności od okoliczności - proszę wybrać odpowiednie metody:

  1. Poziom lokalnego klienta poczty, np. Outlook
    zdefiniuj odpowiednie filtry antyspamowe; filtry zadziałają tylko na Twoją skrzynkę pocztową; wiadomości wykryte jako spam warto przesuwać automatycznie do folderu 'Spam' i okresowo przeglądać
  2. Poziom webowego klienta poczty - Webmail
    zaloguj się do WebMail i zdefiniuj odpowiednie filtry antyspamowe; filtry zadziałają tylko na Twoją skrzynkę pocztową; zatrzymane tu maile nie będą odbierane na lokalnym kliencie poczty - np. Outlook
  3. Poziom konta hostingowego
    zaloguj się do cPanel i wprowadź odpowiednie ustawienia:
    • cPanel / Mail / Filtry poczty e-mail
      mechanizm odrzuca maile wg. zawierania się jakiejś frazy (np. freelotto) w adresie nadawcy, temacie lub treści maila; domyślny zakres jego działania to cały serwer wirtualny, a więc wprowadzona reguła będzie odrzucać wiadomości wysyłane na dowolne konto w domenie.
    • cPanel / Mail / Mailscanner
      załączanie systemu skanowania antywirusowego: zainfekowane maile są oczyszczane z wirusów
      załączanie lub wyłączanie mechanizmu wykrywania spamu na podstawie punktacji; mechanizm każdemu mailowi przypisuje liczba punktów SpamScore;
      ustawianie punktacji: LowScore: 5 default, HighScore: 10 default - oraz działań serwera pocztowego*;
    • cPanel / Mail / Mailscanner / Email black/whitelist settings
      ustawienia białych list (nadawcy mogą przesyłać) i czarnych list (nadawcy nie mogą przesylać)

*Każdy przychodzący i wychodzący mail jest punktowany SpamScore przez system antyspamowy:
  • jeśli SpamScore > HighScore - mail jest usuwany przez serwer pocztowy
  • jeśli LowScore < SpamScore < HighScore - mail jest oznaczany w temacie etykietą {Spam?} i przekazywany do odbiorcy
  • jeśli LowScore > SpamScore - mail jest przekazywany do odbiorcy w niezmienionej formie

Tags #{Spam?}

FAQ 

  Jak skonfigurować Outlook?   Jak skonfigurować The Bat! ?   Jak skonfigurować smartfona?   Jak wysłać lub odebrać maila z przeglądarki?   Nie mogę sprawdzić poczty w przeglądarce   Jak przekierować pocztę na maila kolegi?   Co oznacza "Mail delivery failed (...)"?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC90?   Co to za błąd Outlooka 0x800CCC0E?   Jak mogę odzyskać hasło do konta email?   Czy moje konto email mogło nie mieć hasła?   Jakie są limity dla załączników?   Jakie jest ograniczenie liczby adresatów maila?   Jakie jest ograniczenie liczby wysyłanych maili?   Jak zablokować SPAM i niechciane maile?   Jakie zabezpieczenia chronią moją pocztę przed spamem i wirusami?   Dlaczego dostaję pustego maila zwrotnego?   Dlaczego dostaję maile z dopiskiem {Spam?} w temacie?   Dlaczego dostałem kilkadziesiąt maili - komunikatów o nieodebranej poczcie?   Wygasła mi domena. Jak odebrać pilną pocztę?   Jak obejść blokowanie wysyłki email przez antyspamowy system RBL?   Czy jest możliwe, abym otrzymywał kopie odbieranych i wysyłanych maili?   Dlaczego nie mogę wysłać maila?   Jak zdiagnozować problemy z działaniem poczty?   Jak odczytywać informacje zapisane w logu serwera pocztowego?   Jak pozbyć się podwójnych maili w Outlooku?   Jaką powinien mieć postać adres email akceptowany przez serwer pocztowy?   Jak długo są przechowywane na serwerze pocztowym wiadomości wysłane?   Dlaczego odebrane maile są zdublowane?   Dlaczego niektóre wiadomości są odznaczone jako już otwierane?   Jak otworzyć załącznik winmail.dat ?   Dlaczego program pocztowy wielokrotnie pyta o hasło?   Jak odbierać i/lub wysyłać emaile przez gmail?

Certyfikaty SSL

Oferujemy usługi rejestracji on-line, a także wznawiania certyfikatów bezpieczeństwa SSL.Więcej

Whois

Przeglądarka danych domen. Bez CAPTCHA.
Uzyskaj informacje dot. właściciela domeny, danych teleadresowych, rejestranta domeny.Więcej

Aplikacje

Projektujemy i implementujemy webowe aplikacje, wykorzystujące przeglądarkę internetową jako środowisko pracy swoich interfejsów.Więcej

Udostępnij