Dlaczego nie mogę wysłać maila?
Mogę odbierać maile w Outlook`u, ale od pewnego czasu mam problemy z wysyłką.
Dlaczego nie mogę wysyłać maila?
Odpowiedź
Najczęstrze powody występowania tego problemu opisaliśmy w punktach poniżej.
1 Błąd w adresie odbiorcy maila
Jest to często spotykany, często nie łatwy do zdiagnozowania problem:
- występuje błąd w adresie odbiorcy maila
- zwykle konta nadawcy i odbiorcy obsługiwane są przez ten sam serwer pocztowy one.hards.pl - czyli wysyłka w ramach serwera lokalnego
- nadawca maila używa oprogramowania antywirusowego, które skanuje pocztę wychodzącą
Podczas wysyłania maila w wyżej opisanych okolicznościach - wiadomość pocztowa z klienta poczty (np. Outlook) przerzucana jest do programu antywirusowego, który po jej przeskanowaniu przekazuje ją do serwera pocztowego.
Już podczas nawiązania komunikacji z serwerem pocztowym mail odrzucany jest z komunikatem błędu 'No such user'.
Komunikat błędu często nie jest rozpoznawalny przez program antywirusowy i w konsekwencji osoba wysyłająca maila otrzymuje od swojego klienta poczty mętny komunikat o tym, że nie udało się dostarczyć wiadomości, np. 'Message to verify they are valid'.
W opisanym przypadku zwykle w folderze wiadomości do wysłania zalega większa liczba maili, które są blokowane przez pierwszego z nich, zawierającego błędny adres...
2 Błędna konfiguracja klienta poczty
Sprawdź czy masz dobrze skonfigurowanego lokalnego klienta poczty - artykuł w naszym dziale FAQ:
Jak skonfigurować Outlook?
3 Bug oprogramowania MS Outlook
Zdarza się także, że mimo poprawnej konfiguracji Outlook`a - w dalszym ciągu można odbierać pocztę, ale nic nie można wysłać.
Często towarzyszące zdarzeniu komunikaty sugerują, że serwer pocztowy wymaga protokołu SSL (zabezpieczenia protokołu Secure Sockets Layer) oraz bezpiecznego uwierzytelniania hasła.
Ten problem został rozwiązany przez firmę Microsoft w dodatkiu Service Pack 3 dla pakietu Office XP, który trzeba zainstalować... Więcej informacji znajdziesz na stronie:
http://support.microsoft.com/kb/827349/pl
Uwaga
Outlook, Outlook Express, Thunderbird, The Bat!, Eudora, itd.
- po zmianie konfiguracji z błędnej na prawidłową - w dalszym ciągu nie można wysłać wiadomości pocztowych znajdujących się w folderze 'do wysyłki'.W takich przypadkach - wiadomości te należy zaznaczyć i przenieść do innego folderu programu pocztowego /np. Wzorce lub Szkice/, a dopiero z tego miejsca je wysyłać ponownie, najlepiej pojedynczo.
4 Brak miejsca na dysku komputera
Zdarza się, że nie można wysłać maila z załącznikim, ponieważ brakuje miejsca na dysku komputera. Program pocztowy podczas wysyłki próbuje przeskanować załącznik, ale z powodu braku przestrzeni dyskowej - program antywirusowy zgłasza błąd i wiadomość nie jest wtedy wysyłana.
5 Blokada odbioru maili na serwerze adresata (odbiorcy)
Zdarza się, że maile wysyłane przez nas są odbijane przez serwer adresata (odbioracy) - i w komuniakcie zwrotnym uzyskujemy informację, że serwer odbiorcy nie mógł odebrać naszej wiadomości, gdyż - alternatywnie:
- nasz adres (adres nadawcy) - nie znajduje się na liście dozwolonych nadawców (white list), lub co gorsza - znajduje się na czarnej liście adresów niedozwolonych (black list).
- domena naszego adresu (nadawca) - nie znajduje się na liście dozwolonych domen nadawców (white list), lub co gorsza - znajduje się na czarnej liście domen (black list).
- adres ip naszego serwera pocztowego (one.hards.pl) - nie znajduje się na liście dozwolonych serwerów pocztowych, lub co gorsza - że znajduje się na czarnej liście rozsyłaczy spamu (listy RBL, np. sprawdź: spamhaus.org, spamcop.net, itd).
Komunikat taki świadczy o tym, ze na serwerze odbiorcy działa system antyspamowy, i że nas sobie upodobał jako potencjalne źródło rozsyłania spamu.
Aby rozwiązać problem - należy doprowadzić do tego, żeby dopisać się do 'white list ' lub też wypisać się z 'black list'.
Zwykle informacje o procedurze znajdują się na stronie internetowej prowadzącego listę, o czym w większości przypadków również informuje komunikat zwrotny serwera.
Podsumowanie
W każdej z powyższych sytuacji - warto przeprowadzić próbę wysyłania wiadomości przez klienta Webmail:
Webmail
Udane logowanie będzie znaczyło, że masz dobry adres email i odpowiadające mu hasło.
Tags #NieMogęWysłaćMaila