Co to za błąd Outlooka 0x800CCC90?
Od pewnego czasu nie mogę odbierać wiadomości w Outlooku - przy próbie komunikacji mojego komputera z serwerem POP3 pojawia się błąd 0x800CCC90.
Co oznacza następujący komunikat?
Serwer zwrócił błąd. Konto: 'xxxxxxxxxxxxxx', Serwer: 'yyyyyyyyyyyyyy', Protokół: POP3, Odpowiedź serwera: '-ERR Cannot connect to POP server yyyyyyyyyyyyyyy (zzz.zzz.zzz.zzz:110), connect error 10060', Port: 110, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 0x800CCC90, Numer błędu: 0x800CCC90
Odpowiedź:
W takiej sytuacji sugeruję wykonać poniższe kroki, aby znaleźć przyczynę problemów komunikacji z serwerem pocztowym POP3.
Opisaną procedurę może przeprowadzić osoba, która orientuje się w podstawach informatyki.
- Upewnij się, czy masz podłączenie do sieci internet, oraz czy możesz oglądać strony internetowe, np. www.onet.pl
W tym celu uruchom przeglądarkę internetową... - Sprawdź, czy działa Twój serwer pocztowy.
W tym celu zobacz, czy możesz wysłać lub odebrać wiadomości przez stronę internetową, z poziomu klienta webowego, po wpisaniu w przeglądarkę internetową adresu: http://hards.pl/page.php/1/0/show/662/ - Użyj programu Telnet, żeby przekonać się, czy wina leży po stronie Outlook'a, czy też po stronie połączenia z serwerem poczty.
Telnet jest programem umożliwiającym nawiązanie połączenia bezpośrednio z serwerem pocztowym na poziomie protokołu komunikacyjnego TCP/IP i konwersację z serwerem przy wykorzystaniu protokołu POP3.
Dla zaawansowanych
Wykorzystaj Telnet do testowania problemów w łączeniu się komputera z serwerem pocztowym POP3 - kroki:
- kliknij przycisk [Start], wybierz polecenie Uruchom i w polu edycji wpisz:
Uruchomiona zostanie konsola linii poleceń - zobaczysz czarne okienko,cmd
- uruchom w nim program Telnet z dwoma argumentami: nazwą serwera (one.hards.pl) i portem TCP (dla POP3 to 110):
telnet one.hards.pl 110
- Jeśli łączenie z serwerem nie powiedzie się, to wyświetlony zostanie następujący komunikat:
W tym momencie już wiemy, że istnieją jakieś problemy z połączeniem i że należy ich szukać w konfiguracji komputera i sieci, a nie w programie Outlook.Łączenie z outlook.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie 110: Połączenie nie powiodło się
- Jeśli połączenie z serwerem się uda, to na ekranie zobaczymy komunikat powitalny:
+OK Hello there.
- Aby się zalogować na serwerze POP3 - wyślij do serwera komendę:
serwer odpowie nam wyświetlając informację o konieczności podania hasła:USER twojekonto@twojadomena.pl
+OK Password required
- Wpisujemy komendę PASS i podajemy hasło:
Jeśli nazwa konta i hasło są poprawne, serwer wyświetli informację o udanym logowaniu:PASS twojehaslo
+OK logged in.
- dla potrzeb testu sprawdź liczbę wiadomości w skrzynce oraz całkowity ich rozmiar:
serwer wyświetli wynik postaci:STAT
+OK 9 1326421
- aby zakończyć połączenie z serwerem, wywołujemy komendę:
QUIT
+OK Bye-bye.
Uwaga!
Jeśli uda Ci się sprawdzić liczbę wiadomości znajdujących się na serwerze POP3, ale nie możesz odebrać wiadomości z tego samego serwera przy użyciu Outlook'a, oznaczać to może, iż problem jest związany z programem Outlook.
Jeśli jednak nie uda Ci się sprawdzić liczby wiadomości programem Telnet, to znaczy rozwiązanie problemu nie leży po stronie Outlook'a, tylko powinieneś szukać przyczyn problemu w konfiguracji Twojego komputera lub połączenia do sieci Internet.
Tags #TelnetTestPOP3 #TelnetTestowanieSerweraPOP3